Hih-hih-Hitler
Mielestäni kansanedustaja Olli Immosen paljon puhuttu facebook-päivitys edustaa vastenmielistä natsiretoriikkaa. Englanniksi ja suomeksi. Nyanssit ovat puhtaasti äärioikeistolaisia ja rasistisia. Tämä on totta, minun mielestäni. Jos joku on toista mieltä, olkoon sitten. Mutta omasta mielestäni olen oikeassa.
***
Monen meistä on syytä pohtia vanhoja tekemisiämme. Onko Hitler-retoriikka myös vitsikästä? Voiko se olla ”läpällä heitettyä”?
Kansanmurhassa ja natsismissa ei ole mitään hauskaa. Oliver Hirschbiegel ohjasi vuonna 2004 Perikato-nimisen elokuvan. Elokuvan loppupuolella on traaginen kohtaus, jossa natsijohtaja Adolf Hitler romahtaa läheisimpiensä seurassa.
Kohtauksessa on vaikuttavalla tavalla kuvattu järkytys. Katsoja saattaa ymmärtää jotakin siitä kauheudesta, jolla tämä kansanmurhaaja poltti, ryösti, tuhosi ja murhasi.
Kyseisestä kohtauksesta keksittiin tehdä ”vitsikkäitä” muunnelmia, jossa Hitlerin ja hänen esikuntansa keskustelevat milloin mistäkin videopelistä, euroviisusta tai Cheek-konsertista niin, että saksankielinen keskustelu on tekstitetty jollekin muulle kielelle. Moni meistä on niitä nähnyt. Alkuvaiheessa, viitisen vuotta sitten, jotkut näistä jaksoivat jopa naurattaa.
Kyseisen elokuvan oikeuksien haltijat ovat pyytäneet YouTube-videopalvelua poistamaan nämä lapsellisuudet palvelustaan, mutta niitä ei ole poistettu. Sen sijaan niitä tehtaillaan edelleen
***
Komediaelokuvistaan tunnettu Mel Brooks on elokuvissaan vitsaillut Hitlerin henkilöllä. Samoin suomalainen satiirikkokirjailija Veikko Huovinen. Ja Charlie Chaplin. Ja moni muu. Ammattilaisten pilkkanaurun taustalta kuitenkin kuuluu kauhistus. Miten tämä mielipuoli sai koko maailman palamaan? Miksi hän sai valtavan määrän seuraajia? Miten on mahdollista että näitä seuraajia on vieläkin?
Hitlerille ja hänen perillisilleen saa nauraa, kunhan muistaa nauravansa mielettömälle hirveydelle. Kevyttä Hitler-läppää ei saa olla olemassa. Jos kaltaisiani ihmisiä, jotka yhdistävät kansanedustaja Immosen facebook-postaukset natsiretoriikkaan on paljon, Immonen on toiminut väärin. Oli teksti sitten väärinymmärretty tai kännissä tai läpällä tehty.
***
Luulen, että lapsuudessani ja nuoruudessani suhtauduin Hitleriin enemmän vitsinä kuin kauheuksia tehneenä historiallisena hahmona. Chaplinin ”Diktaattori” ja Huovisen ”Veitikka” olivat kakaralle pelkästään hauskoja juttuja. Keskitysleirivitsit olivat tavallisia lasten Ujo Piimä –osaston hassutteluja. Hirveää.
Mitä vanhemmaksi ihminen tulee, sitä suvaitsemattomammaksi hän muuttuu. Minua suututtaa vappuisin, kun kuulen ihmisten hassuttelevan Agit Prop –lauluyhtyeen väkivaltaan kehottavilla taistelulauluilla. Lastenlaulu ”Lenin-setä asuu Venäjällä” on hirveä – se on tehty tosissaan, ei parodiaksi.
Kun verkkolehti Uuden Suomen toimituksessa pannaan pahimpia reuhaajia kuriin, saan kustantajan ominaisuudessa sähköposteja, joissa Uuden Suomen toimitusta rinnastetaan Pohjois-Korean tai jo kaatuneen Neuvostoliiton sensuuriviranomaisiin.
En suutu reklamaatioista. En Uuteen Suomeen kohdistuvista tai muihin medioihin edes virheellisesti kohdistuvista. Mutta suutun kun ”ihan läpällä” meitä sananvapauden puolesta toimivia verrataan kansanmurhaajiin ja oikeisiin diktaattoreihin.
***
Olli Immonen oli epäasiallinen ja typerä käyttäessään natsiretoriikkaa. Ja olen minäkin ollut ja olen luultavasti vastaisuudessakin, koska vitsailen kauheuksilla tai nauran kauheuksille enkä muista vitsin takana olevaa kauheutta. Syyllisiä siis ovat Immonen, häntä hyvällä ymmärtävät, minä ja moni, moni muu meistä.
Juuri näin Niklas!
Mutta ei jäädä tuleen makaamaan vaan maksetaan potut pottuina koska asia todellakin on vakava –
http://petrihirvimki.puheenvuoro.uusisuomi.fi/1990…
Ilmoita asiaton viesti
Hirvimäki, kyllä Uusisuomi on ollut erittäin avoin kommentien ja Blokien suhteen.
Eräskin Persupiirinjohtaja vihjaili minulle mullanallaolemisestani ja se on kyllä ollut aina tiedossani.
Keskustelustamme sain bannit kiitokseksi tältä johtajalta.
Timo Soini on puolue jo puolueen sääntöjenkin mukaan, vai onko joku perustellusti erimieltä ?
Ilmoita asiaton viesti
Tämä Immonen väittää että hänen ”teostaan” on tulkittu väärin ja tarkoitushakuisesti. Itse en kyllä kykene tulkitsemaan sitä muuten kuin kehoitukseksi taistella muita kuin ”puhtaita Suomalaisia” vastaan. Vähän aikaisemmin tämä herra poseeraa uusnatsien kanssa haudalla. Ei se ole vahinko ja varsinkaan kun hän itse laittaa sen omalle fb sivulle.
Mitä en ymmärrä alkuunkaan on että hän kehoittaa käymään taisteluun muita kuin perinteisiä ”Suomalaisia ” vastaan. Eli muslimeita esimerkkinä siis eli että heidän uskonnon harjoittamistaan ei yhteiskunnan puolelta tuettaisi. No mikäs siinä, voihan sitä olla poliitikko olla sitä mieltä. (vaikka se on idiootti mielipide). Mutta hänellä on vaimo, jonka on kasvattanut 2 muslia. Eikö siinä ole ristiriitaa kylliksi eli että hän sotii omaa vaimoaan ja hänen ”heimoaan” vastaan? Eikö se ole aika kummallista vai voisitko itse hyökätä omaa puolisoasi vastaan? En todellakaan käsitä.
Ilmoita asiaton viesti
Jarmo … juuri tätä ihmettelin. Eikö Ollin pipon alla raksuta lainkaan? Pitäisi aikuisen miehen vähän tajuta mitä suustaan (ja ”kynästään”) päästää.
Olli Immosen facebook-postaus eilen 27.7. -15 (suora lainaus facebookista):” Päätimme tänään rakkaan vaimoni kanssa lähteä kohti eteläisen pallonpuoliskon lämpöä nauttimaan elämästä ja yhdessäolosta vielä kun eduskunnan istuntotaukoakin (joka on muuten nykyisellään mielestäni aivan liian pitkä) on noin kuukauden verran jäljellä. On mukavaa päästä rentoutumaan, nautiskelemaan elämästä ja ennen kaikkea viettämään rauhassa aikaa elämäni valon kanssa. Muistakaa ystäväni pitää huolta toisistanne ja rakastaa lähimmäisiänne.”. …889 tykkäystä, 128 kommenttia (28.7. klo. 17:30) – luin suurimman osan kommenteista … kaikki kannustavia … kritiikiä ei löytynyt. … Tässä Olli Immosen tämänpäiväine postaus blogissaan ”Myrsky vesilasissa” – – – > http://e-aho-muutablog.blogspot.fi/2015/07/kansane…
Ilmoita asiaton viesti
Anne,
Olemme ENSIMMÄISEN KERRAN mistään yhtä mieltä. Mahtava yllätys ja voisin melkein suudella (kuvainnollisesti tietty) sinua. Mahtava juttu et löysimme tässä yhteisen ajatusmaailman.
Hänen puolisonsa ei ilmeisesti joko ymmärrä tai halua ymmärtää kuinka epähumaania sekä sotaista retoriikaa hänen miehensä suoltaa. Käy sääliksi hänen vaimoaan.
Ilmoita asiaton viesti
Herliniltä hyvä kirjoitus.
Immonen kerää silti lisää äänestäjiä laariinsa kuten olettaisin hänen halunneensakin. Tarkoituksellista mediapeliähän tuo kuten ennenkin ja suosiota satelee SOMEn kautta ja muutoinkin.
Median käyttö poliittisen vallan tavoittelussa on taitolaji, jossa ns. ”nuivat” ovat olleet varsin paljon muita edellä. Edelleen olettaisin ”Soinin puolueen” päätyvän lopulta ”nuivien” käsiin. Soinihan ei ole ikuinen. Miksi jakaa puoluetta kun voi saada hyvin kasvatetun puolueen itselleen. Siksi en todellakaan usko perussuomalaisten jakaantumiseen.
Epäillä sopii ettei Soini halua moista perintöä elämäntyölleen, mutta aina ei saa sitä mitä haluaa.
Ilmoita asiaton viesti
”Taitolaji”, juuri näin. Aatteet, järjestöt, puollueet, mainostoimistot yms. muistavat aina onnistumisen mediassa, mutta kernaasti unohtavat ne kymmenen vahingollista ja/tai kallista mediatemppua.
Ilmoita asiaton viesti
Immosen haukkumisesta on tullut ”taitolaji”. Apuun on huudettu Hitleriä ja Jeesusta, Stalin ja Muhammet keskustelusta vielä puuttuvat.
Niklas, lopetetaan tämmä Immoskeskustelu, se loiskuu jo yli laidan.
Ilmoita asiaton viesti
Merkittävimpiä Soinin tokaisuja PS:n historian aikana on ollut: Mitähän tuli päästettyä irti?
Yhtä sun toista lyyrillistä. Toivottavasti jää siihen.
Ilmoita asiaton viesti
Näyttää siltä,että ns arvot ovat jo ajat sitten tosiasiallisesti väistyneet pääpersujen agendalta.
Heillä on tietysti päämääränsä,mutta ne eivät suinkaan liity arvoihin .
He toimivat nyt lähinnä saaliin kerääjänä.
Saaliin taas tuovat Immoset ja monet vielä paljon pahemmat touhuajat.
Heiltä oikeasti ostetaan kannatus antamalla tilaa näille u s k o m a t t o m i l l e päästöille,joita netti tulvii.
Tilaa siinä mielessä,että he saavat samalla tuntea olevansa osa arvokasta,poliittista liikettä – ja vieläpä vainottuja sankareita!
Ei ihan huono viritelmä. Toiminut hyvin tähän asti.
Ilmoita asiaton viesti
Sebastian Tynkkysen mukaan sotkun on aiheuttanut Immosen käyttämä lyyrillinen tyyli. Ts. kyseessä oleva fb-päivitys on kaunokirjallisuutta, eikä natsihenkinen taisteluun kutsu, kuten osa meistä mukasuvaitsevista väärin tulkitsee.
Ilmoita asiaton viesti
Kyllä. Tynkkynen ei voi Immosen juttuja minulle suomentaa. Minä ymmärrän sen kuten ymmärrän. Tosin en ole mukasuvaitsevainen, ainoastaan suvaitsevainen.
Ilmoita asiaton viesti
Niklas – juuri näin. Jos Olli Immosen viesti menee läpi ”mukaväärin” sinulle ja minulle se taatusti menee läpi juuri oikein jollekin sellaiselle, joka ei tajua lukea käyttöohjeita loppuun asti.
Ja minä syytän aivan suoraan Immosen Ollia siinä vaiheessa.
Mutta se ei taida enää auttaa niitten lähimmäisiä, jotka jonkun Breivik (tai vaikka sadasosa Breivik) tyylisen ääriteon joutuvat liian läheltä murhenäytelmässään todistamaan.
***
btw. Minulla harrastuneisuus riittää aika pitkälle nykyään monessakin tässä vuoden sisällä tapahtuneessa yhteiskunnallisessa ”heräämisessäni” Käyttövoima tulee jostain hyvin syvältä kokemusteni kautta, nipistelen itseäni. Jos Niklas haluat muuttaa isänmaatamme paremmaksi paikaksi ja saada hyvää vastavoimaa näille Immosille, joita jatkossa syntyy, voisi olla sinulla mielenkiintoista tutustua minun juttuihini. Siellä ne on yhteystiedot profiilissani. Yksin ei Hirvimäki Suomea muuta, mutta Herlinin kanssa ja muutaman muun se kyllä tehdään. Olettaen että olet samoilla ajatuksilla kuin itse – mikset olisi ”politiikka by maalaisjärki” ja innovoimaan ilman rajoitteita. No copypaste, Nilkas tällä kertaa. Ihan on suvakki suomalaista mutta silkkihanskat jätetty kotiin käytännön syistä. Tiedät mitä tarkoitan. Ugh.
Ilmoita asiaton viesti
Pidän, tai pidin, itseäni suvaitsevaisena. En ymmärrä Immosen kirjoituksen motiiveja, tosin en myöskään tiedä niitä. En myöskään käsitä mielenosoitusta tai osoituksia, sikäli kun ne on suunnattu maahanmuuttajan kanssa naimisissa olevaa henkilöä vastaan, tulkinvaraisen fasepäivityksen vuoksi.
Immonen ei mitenkään voi olla rasisti tai fasisti valintojensa vuoksi. Tosin, osa kovaäänisimmistä natseista oli homoja ennen pitkien puukkojen yötä, tuskin ymmärsivät miten kannattajat ja taistelutoverit ymmärsivät..
Puolustan Immosta päivityksen julkaisun ja jopa sisällön osalta, ainakin idean tasolla.
Minusta vaikuttaa siltä että osin Asperger-tyyppinen(JHA) keskustelu kohtaa tunteet ja ideologian, kumpikaan ei ymmärrä toisiaan vaikka molemmat ovat oikeassa.
Ilmoita asiaton viesti
”fb-päivitys on kaunokirjallisuutta”
”sotkun on aiheuttanut Immosen käyttämä lyyrillinen tyyli.”
*******************************************************************
Kaunokirjallisuuttapa hyvinkin 😀 Sattumalta vain kuukausi sitten patsasteli uusnatsien kanssa jne. Kai sitä tosi uskova voi uskoa ”lyyrilliseen” tyyliinkin.
Jossain vaiheessa toistuvat peräkkäiset ”sattumat” eivät vain ole enää sattumia.
Samapa tuo itselleni…. opportunisti vai aatteen mies.. en ole edes varma kumpi on pahempi.
Ilmoita asiaton viesti
Olli Immonen taitaa olla aatteelleen jopa kouluttautunut mies, raja railona aukeaa, varjelee vartija sitä (lisää lyriikkaa, U Kailas).
Ilmoita asiaton viesti
Kyllä minä olisin Tynkkysenä peloissani – kyllä seksuaaliset vähemmistöt ovat immoslaisittain yhtä kamalia kuin neekerit.
Ilmoita asiaton viesti
En usko. Pidän itseäni Asperger-tyyppisenä ja olen havaitsevani samoja piirteitä monessa ”nuivassa”.
Tulkintaohje: tarkka, epäselvissä tapauksissa tarkennettu, merkitys on se mitä tarkoitetaan, ei mikään slippery slope tai straw man, like now it seems.
Immonen, tästä näkökulmasta, siis minusta, vastusti monikulttuurisuus-idologiaa ja kehoitti taistelemaan sitä vastaan mikä ideologian kyseessä ollessa tapahtuu teesi-antiteesi tasolla.
Ilmoita asiaton viesti
Usko tai älä, olen pyöritellyt päässäni blogia teemalla Hitler ja Immonen. Vaan nyt tyhjensit pajatson.
Hitlerin puheessa 8.11.1939 toistuvat tutut teemat: peräänantamaton taistelu, voitto, terve ja yhtenäinen kansa, muukalaisten – tässä tapauksessa englantilaisten – viha. Kulttuuriakin sivutaan, kun Hitler väittää Beethovenin saaneen musiikissa enemmän aikaan kuin englantilaisten yhteensä.
Väitän, että Immosen porukoissa tiedetään, että jutut ovat suoraan Hitlerin suusta. En osaa tuolle nauraa, vaikka mieli tekisi.
http://www.georg-elser-arbeitskreis.de/texts/hitle…
Ilmoita asiaton viesti
Kyllä minäkin pari päivää tuota mietin, tai typerille vitseille nauramista olen kyllä pohtinut vuosia. (btw, terveisiä Espoosta).
Ilmoita asiaton viesti
Nauru on maailman paras ase. Se ei tapa ketään, mutta se on tehokas. Mikään luotiliivi ei pysäytä sitä ja nauru osuu aina maaliin.
Ilmoita asiaton viesti
Naurun voiman vahvistaa sekin, että Putin-meemit taidettiin kieltää naapurissa. Täällä taas innokkaimmat olisivat sulkemassa Immosen vankilaan.
Ilmoita asiaton viesti
Keksi lisää. Kukaan ei Immosta halua kaltereiden taakse vaan sanojensa taakse.
Ilmoita asiaton viesti
Niin eiku sitä vaan, että fesessä viimeksi tänään ainakin kaksi sankaria hehkutti miehen kuuluvan linnaan puheudesnsa vuoksi. Tietyst jos ei selaa nettiän niin voi jäädä jotain näkemättä.
Ilmoita asiaton viesti
Mutta kun ollaan tällaisessa nettiketjussa puhutaan jonkinlaisessa yhteisessä kontekstissä. Suoli24 on Suoli24.
Ilmoita asiaton viesti
Oletpas sinä nyt. Mä puhuin fesestä. Konteksti on Immonen eikä Herlinin blogi.
Ilmoita asiaton viesti
”Täällä taas innokkaimmat ovat …..”
Ilmoita asiaton viesti
Näinpä. Lisäisin vielä että Immonen voisi miettiä minkälaista yhteiskuntaa hän lopulta haluaa sen sijaan että vastustaa. Kaikki energia menee vastustamiseen kun voisi rakentaa.
Ilmoita asiaton viesti
Pointti on siinä, että kirjoitusta ei selvästikään ole tehty läpäksi. Väärinymmärryksenkin mahdollisuus on vain siinä ja siinä. Kännissä se ehkä kyllä oli tehty, sitähän ei kukaan voi kuitenkaan todistaa.
Olen hyvin avaramielinen ja suvaitsevainen huumorille vaikka se käsittelisi mitä aihetta tahansa, jopa natseja tai rasismia. Hirtehishuumorikin on oma lajinsa ja sen tarkoitus on usein nimenomaan tuoda jokin asia esiin kaikessa karmeudessaan. Tässä ei kuitenkaan ollut mitenkään kyse sellaisesta.
Ilmoita asiaton viesti
Olen samaa mieltä. Aatun apinoiminen tyylillisesti on tehty harkiten ja huolella, muuten siitä ei olis tullut niin onnistunut. Ensi kerran sen luettuani aivo jäi vain odottamaan mieskuoron HEIL huutoa.
Sittemmin olen miettunyt miksi Immonen teki noin. Aivan varmaan tiesi että lunta tulee tupaan.
Ilmoita asiaton viesti
Miksei tekisi? Erottamista tuskin tulee ilman varoituksia. Kannatusta tulee vain julkisuuden myötä lisää kuten nyt (äänestäjiä miehellä oli jo valmiiksi paljon ja nyt vielä enemmän… mikä haitta?).
Win-win miten tahansa, koska ei mies ole Soinin suosiossa ollut ennenkään eikä tulisi millään mieliskelyllä olemaan jatkossakaan Ja jos meni kännisekoiluna (kuten pahakielisimmät ovat epäilleet), niin tällä kertaa sekin tuotti positiivista tulosta; mikäli siis vain äänestysmääriä ajattelee.
Ilmoita asiaton viesti
Kyllä tama keskustelu loikkuu yli laidan, kun Hitlerkin vedetään mukaan.
Luin immosen englanninkielisen kirjoituksen ja silmiin pisti kielivirheet. Taistelua on meidän politisessa sanosodassa käyty ennenkin.
Ilmoita asiaton viesti
Et ilmeisesti tunne Hitlerin puhetyyliä. Perustuu pitkälle muutaman voimakkaasti tunneladatun sanan toistamiseen. Mestarilliseen ajoitukseen ja kuulijakunnan tunnetilan lukemiseen.(Verrattavissa esimerkiksi Jim Morrisoniin).
urhea Kansa…Taistelu…Isänmaa…yksi oikea Kansa….Voitto…HEIL…Voitto…HEIL…Voitto…HEIL.
Immonen vaan lennonmaisesti katkaisi nauhan kesken biisin just kun alkoi kulkea lujaa.
Ilmoita asiaton viesti
Kaipa tässä pitää käydä joku natsiretoriikan pikakurssi.
Itse kun lukaisin tuon Immosen tekstin, niin luulin lukevani kansallisromantikon pateettista tekstiä. Silleen Snelmannin ja Runebergin aitosuomalaisessa hengessä.
Ilmoita asiaton viesti
Kannattaa lukea tekstiä hieman laajemmassa kontekstissa.
http://kalevikamarainen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/1…
Terveisin Kalevi Kämäräinen
Ilmoita asiaton viesti
Olen poliitikko, rehtori ja isä. Kaikissa rooleissa kammoksun Immosen suoltamaa vihaa ihmisyyttä vastaan. Pieni Immonen kuitenkin kasvaa tästä kaikesta. Hänen egonsa on varmaan jo kuutioiden kokoinen; puhkeamaisillaan. Jos ylioppilaslakki jää haaveeksi, armeija ei sovi ja lakiopinnot vaihtuvat turvallisuusalan asiantuntijan terhtäviin, niin tällä vihan tiellä saat tuntea itsesi tärkeäksi. Moni samanlainen tuntee samanlaista ylemmyyttä. Tuhannet ja tuhannet peukuttavat immosia. On hienoa todeta, että kuitenkin suomalaiset asettuvat myös julkisesti vastustamaan julmuutta. Pidetään kiinni suomlaisista arvoista. Minun Suomi on hyvä kaikille.
Ilmoita asiaton viesti
Olihan Hitlerkin aikoinaan drop-out omista opinnoistaan.
Ilmoita asiaton viesti
Näin on. Cameron ja Merkel eivät turvautuneet natsiretoriikkaan.
Ilmoita asiaton viesti
Kirjoituksesta tuli mieleen, että hapon kestävää päätä ei voi ostaa rahalla. 😉
Ilmoita asiaton viesti
Immosen ”lyyrinen” manifesti on jokseenkin dissekoitu miljooniksi palasiksi. Minua nyppii miehen strutsireaktio, jonka kruunaa lähtö vieraille maille. Eipä sitten suuremmin kunnioita puoluetovereitaan, keskusteluyhteyttä ja selityksiä kaipaavasta Suomen kansasta puhumattakaan. Ei näin. Ei ole tehtäviensä eikä vastuunsa tasalla.
Ilmoita asiaton viesti
Mulla noi on jotenkin aivoissa täysin erillään. En osaa pahastua itseni tai toisten puolesta edes pahansuovista läpistä. Kutsun Marskia edelleen päälahtariksi, takapajuisia porukoita vinkuintiaaneiksi, jenkkejä sotahulluiksi idiooteiksi, vitsailen juutalaisista ja savupiipuista ja niin edelleen.
Silti pidän Suomen sisällissotaa, maailman nälänhätiä, öljysotia tai rasistista kansanmurhaa traagisina tapahtumina joissa ei ole mitään hauskaa tai iloista.
Immosen heitto oli erityisen epäsuomalainen. Täällä ei käytetä sota- ja taisteluretoriikkaa. Meillä on päihdepolitiikka, ei ”sotaa huumeita vastaan”. Meillä on turvallisuuspolitiikka, ei ”sotaa rikollisuutta ja terrorismia vastaan”. Mutta semmoinen multikulturalisti se Immonen on, tuo noiden eksoottisten kaukomaiden retoriikkaakin tänne. Eikö hemmetti suomalainen puhetapa kelpaa?!
Ilmoita asiaton viesti
Ei kelpaa suomalainen puhetapa eikä kieli.
Ilmoita asiaton viesti
No kaiken kritisoinnin keskelläkin on ihan hyvä huomata että juuri tuo retoriikka toimii. Mieshän saa ääniä oikein reippaasti eikä liene mitään pelkoa ettei olisi kansanedustaja jatkossakin. Sehän on vain parempi että joitakin ärsyttää.. eiköhän liene osa tavoitettakin.
Immonenhan pärjää erinomaisesti mikäli ei Soini kunnolla tee siivousta ja erota tai Immonen itse vahingossa vedä ihan liian ylitse median kautta. En itse usko että Immonen vetää ylitse, vaan osaa taiteilla juuri siinä hilkulla ja lisäsuosio taitaa olla varma asia.
Jos ei muuta, niin eiköhän Halla-Aho vähän anna vinkkiä miten homma kannattaa hoitaa. ”Huono” julkisuuskin usein poikii vain lisää suosiota. Sehän se vasta monia ärsyttääkin, mutta pelimiehiä on moneksi. Ärsyyntyminen moisesta ei vain ketään auta.
Ilmoita asiaton viesti
Immonenhan tekee sitä ainoaa asiaa,minkä se jotenki osaa..jos nyt näin vois sanoa..kai se nyt on selvää meille tyhmemmillekkin,minkä kokoinen se Immosen tosiasiallinen ego on..pienen,pienen pienihän se on,kuten muittenkin samaa mieltä olevien uhoajien..kovasti koulukiusattukin kuulemma..jos siis paikkansa moinen tieto pitää..vaan jos niin sopiipa sekin oikeinkin hyvin nykyiseen luonnekuvaan ..sama muuten sopii Halla-Ahoonkin..kehonkielen ja uhoavien ajatusten ristiriita on melkoinen,näillä molemmilla pahoilla pojilla.
Ilmoita asiaton viesti
”kovasti koulukiusattukin kuulemma”
*********************************************
************************************************
Heh, äläpä nyt. Nyt on pakko pistää homma seis. Tuo ei liity asiaan kamalasti, kait. Ihmisiä on monenlaisia ovat koulukiusattuja tai kiusaajia tai siltä väliltä.
On sitä moni muukin, minä mukaanlukien ja Halla-Ahot kuulemma siinä mukana olleet koulukiusattuja. Stubit kiusaajina ehkä mahdollisesti tai huomaamattaan, mutta samapa tuo enää.
Mutta usko pois, on koulukiusatuissa reippaasti eroavia kantoja elämänmenoon 😀 Se nykyinen suhde elämään ja kantoihin on se mikä aina on tärkeää… ja etenkin että on aina valmis vaihtamaan myös mielipiteitään mikäli aikaisemmat mielipiteet ovat osoittautuneet vääränlaisiksi. Sellaista sattuu. Lyhyesti elämässä tarvitaan mm. mukautuvaisuutta ja oppivaisuutta. Etenkin sitä ettei takerru aikaisempiin kantoihinsa väkisin. Ei mikään helppo asia eikä expertiksi pääse koskaan. Elämä on.
Immonen saa olla koulukiusattu tahi koulukiusaaja tai jotain siltä väliltä. Nykymielipiteet vaikuttavat IMHO …
Ilmoita asiaton viesti
Minäkin käytän epäsuotavaa retoriikkaa. Pitää yrittää katsoa missä ominaisuudessa viestin antaa. Facebookissa esimerkiksi Immonen on ensisijaisesti kansanedustaja, ei yksityishenkilö. Ei minua häiritse jos kaljakaveri sanoo Mannerheimiä päälahtariksi, mutta jos joku kansanedustaja tosissaan julkisesti käyttää tuota titteliä, suutun.
Ilmoita asiaton viesti
Ilmeisesti juuri nämä Immoset ovat vaatineen ”kiihotus kansanryhmää vastaan” diskriminalisointia jos oikein ymmärsin?
Loogista.
Sitten puhutaan siitä että kansanedustajalla pitää olla ”laajennettu sananvapaus” joiltain osin voisi paremminkin olla PIENENNETTY SANANVAPAUS kansanedustajille mitä vihapuheisiin tulee!
Maalaisjärkeä?
Demokratian yksi suurimmista ongelmista on aina ollut että se ei osaa riittävän kovalla kädellä torjua niitä, jotka sitä horjuttavat. Siksi tarvitaan myös johtajuutta – mutta ei todellakaan mitä tahansa johtajuutta.
Ilmoita asiaton viesti
Ymmärtääkseni ”laajennettu” on tietysti laajennettua sananvapautta ja laajennettua vastuuta sanomisistaan.
Ilmoita asiaton viesti
Hyvä pointti jos noilla mennään!
Ilmoita asiaton viesti
En tunne niin tarkkaan lakia, että onko rokastaminen kielletty.
Ilmoita asiaton viesti
Olli Immonen käytti liian jyrkkää retoriikkaa. Se on totta.
Silti en hyväksy, että immoskohun varjolla leimataan rasisteiksi ja natseiksi koko puolue, jolla oli vaaleissa noin puoli miljoonaa kannattajaa. Se on äärimmäisen loukkaavaa ja epäasiallista heitä kohtaan. Tällaisen leimaamisen sallii myös muutoin kovasti arvostamani Uusi Suomi.
Ilmoita asiaton viesti
Persut ovat ratsastaneet valtaan pelottelemala ja harhaanjohtamalla
Lopputulema on, että puolue on nostanut rasismin ja ulkomaalisvihan huippuunsa Suomessa
Lopputulema on ruma, mutta mitä tekevät nämä agitaattorit ? Luikkivat piiloon kuten Soini tai syyttelevät muita kuten Tossavainen
Vastuunkantajia ei puoleesta löydy
Ilmoita asiaton viesti
Toisten syyttely siitä,mitä itsekkin tehdään tai sanotaan on peruspersuutta..se on selkäytimessä ja..niin vaikkapa juuri Tossavaisellakin.
Julkisuudesshan ovat ainoastaan olleet puolueen pösilöimmät ja kuva puolueesta on sellainen miksi he ovat sen luoneet ääniä kalastaakseen..se on äärimmäisen loukkaava,niitä perusuomalaisen puolueen jäseniä ja kannattajia kohtaan,joilla oikeasti on se järki päässä eikä persustassa.Puolueen julkikuva voisi olla aivan toisenlainen jos tietyt ajatuksen hautojat olis potkittu ulos tai edes asetettu suitsia suuhun..ehkä,toivottavasti uusi aika tuo puolueelle jotain hyvääkin tullessaan.
Tiukka vastuunkantohan ei ole toistaiseksi tosiaankaa ollut persujen vahvuus.
Ilmoita asiaton viesti
Ovatkohan ne konnat vieläpä neuvostovastaisiakin?-)
Ilmoita asiaton viesti
Siellä teillä pitäisi nostaa tapetille esimerkiksi nämä Sampo Terhot ja Simon Elot. Heitä on jopa miellyttävä kuunnella. Rauhallinen ja argumentoiva puhetapa, ei retorisia myötähäpeää herättäviä ylilyöntejä. Sietäisi ottaa oppia muissakin puolueissa.
Ilmoita asiaton viesti
Ja takuulla sama meno jatkuu kunnes Immonen itse selvittää asian ja/tai pyytää anteeksi. Siihen saakka Immonen on käyttänyt retoriikkaansa yksiselitteisesti puolueenne kansanedustajana. Sen kanssa puolue nyt elää ja se on oikein ja oikeudenmukaista ja kuuluu edustukselliseen demokratiaan. Jos Immonen tosiaan nyt matkustaa kaukomaille niin puolue joko ottaa selvän kannan tai odottaa Immosta kotiin. Tai tämä meno jatkuu.
Ilmoita asiaton viesti
Ei suinkaan ole loukkaavaa puolta miljoonaa äänestäjää kohtaan, jos osoitetaan, että heidät on harhautettu. Se on informatiivista toimintaa.
Ilmoita asiaton viesti
Harhauttaminen:
Luvuissa mietittynä. jos asia kokonaisuudessaan pitää paikkansa, harhauttaminen oli pientä verrattuna esim. 1990-luvulla. Silloin Lipponen-Niinistö harhauttivat kummenkertaista määrää kansalaisia sanomalla että markasta ei luovuta.
Mutta kuten varmaan Kuikka olet huomannut (tai kuka tahansa muu) osan harhautuksista hyväksyt ja joku toinen ei ja päinvastoin.
Onko hyvä vai huono, että järjestelmä natisee näiden johdosta, joissa tämä maahanmuutto tai monikultturius on vain yksi pieni osa?
Ilmoita asiaton viesti
No eipä ole puolueenne johdonmukaisesti sanoutunut irti näistä. Suomen sisulaiset on osa puolueen johtoa ja Soini ei edelleenkään ole tuominnut Immosen kirjoituksia. Hyvin suuri osa piirijohtajista tukee Immosta. Minkälaisia johtopäätöksiä näistä sitten pitäisi vetää?
Ilmoita asiaton viesti
Reijo – voit olla ihan varma että itse leimaan puolueen Immoskohun jälkeen jos villaisella painetaan – ja niin leimaa aika moni muukin, todella todella moni!
Parempi olisi jos pihalle Immoset mainetta pilaamasta.
Kutsu voimassa mitä esitin.
Ota konsultointina.
Ilmoita asiaton viesti
Voi Reijo. Tottahan toki natseissakin oli muutamia ajattelevia yksilöitä. Niin myös SKDL:ssa ja nyt Persuissa. Yksikään, lue yksikään persujen eduskuntaryhmän jäsen ei pitänyt Immosen kirjoitusta persujen linjan vastaisena. Et myöskään sinä ulkopuolisena.
Ilmoita asiaton viesti
Ei täällä asiatta leimata. Kyllä Immonen ihan itse meni ensin natsien perinteiseen rituaaliin ja sitten teki tuon breiviktyyppisen postauksen. Leimaamista olisi jos hänet liitettäisiin niihin vain mielijohteesta.
Ilmoita asiaton viesti
Eikö se Reijo olekaan niin, että kaikki ovat kuva yhdestä siinä missä yksi on kuva kaikista? Vähän niinkuin ne somalit, maahanmuuttajat, islaminuskoiset… Unohtamattakaan kerjäläisiä, jotka kaikki ovat mafian alaisuudessa toimivia rikollisia.
Ilmoita asiaton viesti
Hyvä kysymys Reijolle mietittäväksi.
Ilmoita asiaton viesti
Reijo, eihän vaaleissa kannattaneiden määrä ratkaise puolueen harjoittamaa politiikkaa, sitä taas harjoittaa puolueenjohto saamallaan määräaikaisella valtakirjallaan.
Ilmoita asiaton viesti
#88. Tuo on avainkysymys!
Ilmoita asiaton viesti
Yksi, joka ei myös ollenkaan kenties hihittele asian kanssa, on tasavallan presidentti Niinistö (liekö sitten kulissientakaisia kontakteja ollut, en tiedä). Hänhän puolusti keväällä perussuomalaisten hallitusmahdollisuuksia sillä, että he ovat erilaisia kuin esimerkiksi ruotsidemokraatit. Ja nyt kansanedustaja Immonen ”palkitsee” valtiomme päämiehen luottamuksen omalla tavallaan.
http://www.svt.se/nyheter/uutiset/svenska/sannfinl…
Siinäkin on yksi hyvä syy, miksi perussuomalaisten kannattaisi tehdä oma ”Endlösunginsa” Immosen kaltaisten ”humoristien kanssa”, puolittaiset puhdistukset kun eivät ole tuottaneet tulosta.
http://kalevikamarainen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/1…
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-128860538080…
Terveisin Kalevi Kämäräinen
Ilmoita asiaton viesti
Kuten arvelin, tasavallan presidentti Niinistö ei ole hihitellyt asian kanssa. Minusta viesti Immosellekin on selvä, mutta siteeraan tervehdyksen Meillä on unelma -tapahtumaan kokonaisuudessaan:
”Suomalainen demokratia, oikeusjärjestys ja yhteisöllinen eheys luovat peruspuitteet hyvälle elämälle. Niitä pidämme arvossa ja ne luovat pelisäännöt yhdessä elämiselle. Arvostamme myös suomalaista elämäntapaa, ja haluan muistuttaa, että siihen on aina kuulunut tilan antaminen erilaisuudelle ja toisenlaiselle tapakulttuurille. Tapojen ja kulttuurin kenttä on yhteisten pelisääntöjen puitteissa avoin ja rikas; ei toisiaan rajoittava vaan toisilleen antava.
Yhteiskunnan eheys ei tarkoita samankaltaistamista, vaan toinen toisensa ymmärtämistä ja kunnioittamista. Jos niin menettelee, on oikeutettu odottamaan vastavuoroisuutta.
Ikävä kyllä olemme nähneet paljon muunlaista tapahtuvan, Suomessakin. Voin vain toistaa joskus aiemmin sanomani: ”Jos demokratiassa ajaa asiaansa väkivaltaa käyttämällä – oli kyse sitten sanoista tai teoista – se on väkivaltaa kaikkia kohtaan.”
Toivon, että ”Meillä on unelma” -tapahtuma osaltaan johdattelee maahanmuuttokeskustelua oikeaan suuntaan. Kaipaamme kiihkotonta ja asiassa pysyvää keskustelua niistä vaikeuksista, joita kohtaavat sekä maahanmuuttajat että vastaanottajat. Suomessa on aina osattu puhaltaa yhteen hiileen ja uskon, että meillä on tämä taito edelleen tallella.
Sauli Niinistö
Tasavallan presidentti”
http://www.presidentti.fi/public/default.aspx?cont…
Terveisin Kalevi Kämäräinen
Ilmoita asiaton viesti
Nyt on sitten viesti mennyt ketjussa Immosellekin asti:
”– Tasavallan presidentti Sauli Niinistö vetosi äskettäin, että me hyväksyisimme toinen toisemme. Hän painotti myös kiihkottoman keskustelun tärkeyttä. Näissä sanoissa on viisautta, ja yhdyn osaltani tähän vetoomukseen.”
https://www.suomenuutiset.fi/olli-immonen-taistelu…
Terveisin Kalevi Kämäräinen
Ilmoita asiaton viesti
Viime vaalikaudella otin täällä vastaan monen persun ala-arvoista
eri puolueiden henkilöön kirjoittelua blogiini, että estolista kasvoi -lähes yksin persuista.
Nyt olen vaalien jälkeen poistanut lähes kaikki estot, mutta
ei niitä ole montakaan blogiani käynyt kommentoimassa.
Meinaan, kun pitäisi tukea EU:ta ja euroa sekä erityisesti
valtiovarainministeri Stubbia.
Ilmoita asiaton viesti
S.J.P, minua et kuitenkaan poistanut vaikka olin silloin persuissa, kiitos siitä.
Ilmoita asiaton viesti
Kun ei ollut mitään syytä , etkä ole koskaan mennyt henkilökohtaisuuksiin.
Ja toisaalta olen aina tullut toimeen lupsakoiden ihmisten kanssa.
——
Olen julkituonut blogini oikeassa alalaidassa tämän:
Kirjoittajan omalla nimellään ja kuvallaan (US-ohje) esittämät asialliset kommentit hyväksytään, muut poistetaan. Epäasialliset kirjoittajat joutuvat estolistalle.Jokaisella on sananvapaus omassa US:n hyväksymässä blogissaan, kenenkään sitä estämättä. Blogisti joka tässä minun blogissa tai jonkun muun blogissa on kirjoittanut alatyylillä henkilökohtaisuuksiin menemällä minkä tahansa puolueen ministeristä, kansanedustajasta , kunnanvaltuutetusta ym. henkilön poliittisesta kannasta riippumatta on suljettu tästä blogista. Pysy myös blogiotsikon aihepiirissä.
Ilmoita asiaton viesti
Niille, joita närästää Olli Immosen nimittely natsiksi tai fasistiksi:
http://opehuone.puheenvuoro.uusisuomi.fi/199029-ka…
Ilmoita asiaton viesti
#10
Omassa kategoriassani Immos-Olli ei aivan vielä yllä Pekka ”Germaanit on kuninkaita” Siitoimen sfääreihin. Pekka sai sentään aikaiseksi punk-levyn joka oli aika camp ja oletettavasti melkoinen keräilyharvinaisuus nykyisin.
Saa katsoa miten jatkossa.
Ilmoita asiaton viesti
Itseäni huolestuttaa todella suuresti, että jos tämän tyyppinen retoriikka jota Immonen harrastaa lisäntyy julkisuudessa niin meidän keskuudessa on ihmisiä joiden mieli on järkkynyt ja he saattavat ottaa Immosen lausunnot tosina ja jälki voi pahimmassa tapauksessa olla rumaa. Kansanedustajan kannanotot saavat aina, varsinkin jos ovat tarpeen raflaavia suurta julkisuutta ja mikäli Immonen on tämän asian tiedostanut, mutta siitä huolimatta toimii miten on toiminut, niin hän käyttää kansalta saamansa valtakirjaa vastuuttomasti. Maahanmuutosta voi keskustella myös asiallisesti, luomatta uhkakuvia mitä ei edes ole olemassa.
Ilmoita asiaton viesti
Eikös varsinmonen mieli ole jäkkynytkin, kun mielenosoitusmarsseja järjestetään, toivottavast ei synny rumaa jälkeä.
Ilmoita asiaton viesti
Tarkoitatko kieli keskellä suuta ja myönteiseen sävyyn?
Jonkinlaisen uhkan muodostanee eräs ”kansanryhmä”, joka tehtailee 40-kertaisesti määräänsä nähden väkivaltaisia ryöstöjä.
Ilmoita asiaton viesti
Olen monta kertaa julkisesi tuominnut kommunistisen retoriikan romantisoimisen. Tässä satiirinomainen teksti vuodelta 2008. http://niklasherlin.puheenvuoro.uusisuomi.fi/42255…
Eikä tuo ole ainoa. Löytyipä nyt ensimmäsenä.
Ilmoita asiaton viesti
” Sotilaat ! Se kamara, jolle astutte, on heimomme veren ja kärsimysten kyllästämää, pyhää maata. Teidän voittonne tulevat vapauttamaan Karjalan, Teidän tekonne luovat Suomelle suuren, onnellisen tulevaisuuden .”
Näillä sanoilla ylipäällikkö Mannerheim päättää kuuluisan ja kiistellyn miekantuppipäiväkäskynsä 10.7.1941, kun jatkosodan päähyökkäyksemme kohti itää käynnistyi.
Liekö Olli Immonen lueskellut Marskin päiväkäskyjä ja omaksunut sieltä retoriikkansa. Kyllä meillä nimittäin tätä aitoa kotimaistakin tuotantoa löytyy, ei aina tarvitse Hitleriä apuun huutaa vertailukohtia löytääkseen.
Ilmoita asiaton viesti
Tulkitsin Immosen tekstin kansanedustajan natsiretoriikaksi. Jokainen tulkitsee ja pohtii niin kuin osaa ja haluaa ja etsii omat tulkintansa. Immosen selitystä odotan.
Ilmoita asiaton viesti
Pian tämän päiväkäskyn jälkeen perustettiin valloitetun Itä-Karjalan alueelle yhdeksän keskitysleiriä, jälleen ylipäällikkö Mannerheimin käskystä.
Keskitysleireille sijoitettiin alueen venäläinen väestö eli vanhukset, naiset ja lapset, kaikkiaan 24000 ihmistä. Kuolleisuus leireissä oli korkea, esimerkiksi vuonna 1942 niissä kuoli 3500 venäläistä siviiliä.
Suomalaiset keskitysleirit eivät toki olleet natsimalliin tuhoamisleirejä, mutta kylläkin ihmisyyden vastaisia ja ns. rodulliseen ylemmyyteen perustuvia.
P.S. Kuten hyvin tiedetään, Mannerheim inhosi natseja ja halveksi Hitleriä.
Ilmoita asiaton viesti
Ja Suomessa oli ”harjoiteltu” keskistysleirien pitämistä jo 1918.
Ilmoita asiaton viesti
Toukokuun alkupuolella vuonna 1918 sisällissodan päättyessä vankileireillä oli vajaa 80000 suomalaista. Kaikkiaan menehtyi 13500 vankia sairauksiin ja aliravitsemukseen sekä yli 1000 vankia teloitettiin. Lisäksi leireillä kuoli useita satoja venäläisiä joko teloitettuina tai sairauksiin.
Ylipäällikkö Mannerheim erosi jo toukokuun lopussa pari viikkoa voitonparaatin jälkeen ja siirtyi ulkomaille ilman virkaa ja ilman valtaa.Vankien kohtalosta päättäminen jäi muiden tehtäväksi, mikä monelle oman aikamme suomalaiselle on tuiki tuntematon asia.
Mannerheimille ”lahtarin” maine tuli käytännössä ansioitta.
Ilmoita asiaton viesti
Ei aivan,Mannerheimintien perusti heti sodan alussa yksikön,joka tiedusteli ja luokitteli punaisia
Luokituksen perusteella määriteltiin teloitettavat, joten tappaminen oli systemaattista eikä perustunut sodan ajan tekemisiin.
Esim Lapissa ei taisteltu,ja silti teloitettavaksi joutuivat työväen edustajat
Kortisto määritteli kohtalon vaikka Mannetheim eri ollut paikalla
Ilmoita asiaton viesti
Valta Suomessa oli Paasikiven senaatilla vankien kannalta kriittisinä kuukausina kesäkuusta 1918 lähtien, jolloin leireillä oli vielä vajaa 80000 vankia.
P.S. Kyseinen senaatti suoritti myös Suomen historian ensimmäisen etnisen puhdistuksen karkoittamalla maasta 20000 venäläistä eli Venäjän kansalaista.
Ilmoita asiaton viesti
Minulle kansanedustaja Immonen on vieras. Mikäli hänen äänestäjänsä ovat tavallisia englantia taitamattomia henkilöitä koko Immosen kirjoittama teksti olisi jäänyt pimentoon. Tälläinen yksittäisen tekstin lukeminen miten milloinkin ja sen aiheuttama hurja polemiikki päinvastoin lisää äänestäjien intoa eikä tarvitse olla edes Arton leimaamia ihmisiä!
Ilmoita asiaton viesti
Koivu,mikäli tarkoitat minua, en leimaa mitään ihmisryhmää, totean vaan tosiasian joka eilen tuli esille kun alan asiantuntijan muun asian yhteydessä myös tästä keskustelin.
Ilmoita asiaton viesti
Vanhan testamentin mukaan juutalaiset suorittivat kansanmurhan muutettuaan Egyptistä Israeliin, mutta siitä huolimatta Raamatun retoriikan käyttöä pidetään hyväksyttävänä. Miksi samalla tapaa ei voida hyväksyä natsiretoriikan käyttöä, tai sitten pitää vastenmielisenä kaikkea retoriikkaa mihin ikinä on liittynyt väkivaltaa.
Ilmoita asiaton viesti
Raamatussa on valtava määrä hirveää retoriikkaa. Jokainen ajatteleva ihminen tuomitsee ne. Ei yksikään ihminen hyväksy Raamattua kirjaimellisesti.
Ilmoita asiaton viesti
Noh, jotkut hyväksyvät uskonsa varjolla. ”Ei yksikään” on aikamoista toiveajattelua, mutta retoriikkaa eli tuskin kirjaimellisesti sitä tarkoitit.
Mutta todellakin onneksi heitä (etenkin Wanhan Testamentin kirjaimellisesti ottavia) ei ole enää järkyttävän monia.
Joitakin toki on kuten Koraaninkin kirjaimellisesti ottavia ja noista asioista sitä vasta ongelmia kehkeytyykin (ja joillekin hyvät mahdollisuudet nousta politiikassa eteenpäin).
Ilmoita asiaton viesti
Pääasiassa itselleen soveltuvin osin jokainen poimii mieleisensä kohdat kirkkoja myöten.
Ilmoita asiaton viesti
Ei niinkään Immosen puolesta, vaan oman vaikutusvallan murenemista pelkäävää valtamediaa ja poliitikkoja vastaan.
Aina kun media Uusi Suomi joukossaan tahkoaa rasismiuutisia perussuomalaisista, mietin, että mitä suomalaiselle äänestäjälle oleellista, poliittisessa päätöksenteossa tapahtuvaa tällä yritetään peitellä.
Ilmoita asiaton viesti
Hyvä että mietit. Se tässä on tärkeintä. Immonen ei miettinyt.
Ilmoita asiaton viesti
Entäs jos Immonen mietti ja päätyi tuollaiseen lopputulokseen. Ei vaikuta vahingolta. Myös pelkästään se, että tuo kirjoitti englanniksi on outoa.
Salajuoniin uskova ensimäisenä epäilisi, että Immonen on ostettu hajoittamaan persut sisätäpäin. Tai hautaamaan eurosöhellykset ja viemään median huomio pois Väyrysen kansalaisaloitteesta.
Ilmoita asiaton viesti
KIRJOITTAJA OFF-LINE 16.45 ALKAEN JONKUN TUNNIN.
Ilmoita asiaton viesti
Kun ole keskustellut parin entisen ja nykyisen kansanedustan kanssa niin heidän antama kuva Soinista ihmisenä on varsin positiivinen. Tuskin Soini edes osasi odottaa, että maahanmuuttovastaiset, jopa rasistiset voimat, saavat nykyisenkaltaisen vahvan otteen puolueesta ja puoluekokouksen lähestyessä tuntuu Soini olevan varsin neuvoton siitä mitä pitäisi tehdä ja keneen voisi luottaa. Halla-ahon esintyminen ykkösaamussa ei kyllä lupaa hyvää Soinille tulevaisuudessa.
Ilmoita asiaton viesti
Tuo oli jo useampi vuosi sitten nähtävissä mihin suuntaan PS kehittyy. Silloinkin kun useatkin sanoivat perussuomalaisten jakautuvan en nähnyt siinä mitään logiikkaa. Miksi jakaa puoluetta, kun voi saada sen omaan käyttöönsä kokonaan Soinin jälkeen.
Timo ei ehkä tuota odottanut, mutta sellaista sattuu ja muutkin osaavat poliittista peliä.
Ilmoita asiaton viesti
En ole mitenkään dosentti Johan Bäckmanin ihailija. Mutta aina välillä hänen blogikirjoituksensa tarttuu hakukoneistooni. Nyt hänellä taitaa ikävä kyllä olla pointtikin. Tässä ote hänen blogistaan:
”Perussuomalaiset-puolueen lakkauttamiseen velvoittaa Pariisin rauhansopimuksen artikla 8, joka on voimassaolevaa lainsäädäntöä:
Suomi, joka välirauhansopimuksen mukaisesti on ryhtynyt toimenpiteisiin hajoittaakseen kaikki Suomen alueella toimivat fascisminluontoiset poliittiset, sotilaalliset tai sotilaallisluontoiset järjestöt sekä muut järjestöt, jotka harjoittavat Neuvostoliitolle tai muille Yhdistyneille Kansakunnille vihamielistä propagandaa, sitoutuu olemaan vastaisuudessa sallimatta senluontoisten järjestöjen olemassaoloa ja toimintaa, joiden tarkoituksena on kieltää kansalta sen demokraattiset oikeudet.”
Mitä jos ulkomailta alkaisi tulla kysymyksiä siitä miten Suomi aikoo noudattaa rauhansopistusta? Mitä vastaa siihen ulkoministeri Timo Soini? Entäs Keskusta ja Kokoomus?
Terveisin.
Ingmar Forne
Ilmoita asiaton viesti
Suomi on irtaantunut Pariisin rauhansopimuksesta vuonna 1990. Paitsi ydinaseosiosta.
Ilmoita asiaton viesti
Ei kokonaan. Vain siltä osin kun kiellettiin tietyn tyyppisiä aseita, kuten ohjuksia.
Terveisin.
Ingmar Forne
Ilmoita asiaton viesti
Muistanko väärin Manun todenneen Neuvostoliiton hajottua myös Pariisin rauhansopimuksen voimassaolon lakanneen.
Jos olisi voimassa, niin miksi meillä on Venäjän kanssa rauhankumppanuussopimus, Neuvostoliittoa ei ole enään.
Ilmoita asiaton viesti
Täällä mielenosoituksessa on arviolta 16 000 ihmistä, ja itse osoitan mieltä rasismia ja natsiretoriikkaa vastaan – en minkään minkään monikulttuurisen hallintomallin puolesta. Tuomiojan puhe, sikäli kun selvää sai, oli 2/3 oman valta-aseman pönkitystä: Suvaitsevaisuus – olen valta-asemassa suvaitsemaan niitä muita; Monikulttuurisuus – asiantuntijat määrittelevät mitä kulttuureja on ja kuka mihinkin kuuluu; Avoimuus – hyvä.
Ilmoita asiaton viesti
Ilari varmaan ”vähättelee” tuota osallistujamäärää? Eiköhän paikallaolijoita ole ainakin 1,6 miljoonaa. 😉
Ilmoita asiaton viesti
Kenen joukoissa seisot,
kenen lippua kannat…
Tätä vääryyttä vastaan ei taistella kukkasin
Tätä verta ei pysäytä pehmeä myötätunto
ei synny oikeutta ilman taistelua
ei taistelua ilman yhteistä rintamaa
Ilmoita asiaton viesti
Häkkinen, jos ei voi luottaa Immosen omien kannattajien reaktioihin, niin kenen? Hehän intoilivat vihervassareille niskalaukauksia ja rotusotaa. Ja Immonen jatkoi keskustelua siinä muina miehinä.
Ilmoita asiaton viesti
Jos kansanedustaja tuntee somepiirinsä käytöksen ja silti heittää tulta liekkeihin, hän ei ole kansanedustajan tehtävien tasolla. Ei lähellekään.
Immosella oli hyvää aikaa ojentaa kannattajiaan ja selittää heille, ettei ole oikeasti kyse väkivallasta ja rotusodasta. Siihen olisi kulunut noin 25 sekuntia. Sen sijaan hänen käsityksensä dialogista on usuttaa nämä samat berserkit tutkijan kimppuun ja hehkuttaa, että Tero Vaara on niinku jesuisolli.
Aikaa oli myös nyyhkiä, että kyse on noitavainoista.
Sitten sisun osoitus on karata vain paikalta.
Kuvittelepa Häkkinen itse, että vaikkapa Calle Haglund ilmoittaisi somessaan, että nyt kaikki kannattajani, tässä on Jaakko Häkkisen sähköposti, pankaas paukkuen vihapostia. Eikö kuulostaisi aika absurdilta? No sellaistahan ei todellisuudessa tapahtuisi, sellaista tapahtuu vain sairaissa kuvioissa, joita sinäkin yrität kovasti selitellä.
Ilmoita asiaton viesti
Jos ei kehtaa toppuutella äänestäjiään murhafantasioista yms, on aivan väärässä paikassa.
Vertauksesi toimisi ainoastaan, jos minä olisin kansanedustaja ja minun kannattajani puhuisivat mielisairaita juttuja. Kumpikaan ei ole mahdollista.
Ilmoita asiaton viesti
Miksi todeta yksipuolisesti että Hitler olisi yksin sytyttänyt koko Euroopan? Älyllistä epärehellisyyttä sivuuttaa koko maailmanpoliittinen tilanne ja toiseen maailmansotaan johtaneet tekijät. Olisi se maailmanpalo saatu ilman Hitleriä tai kansallissosialismia. Eurooppa oli vain yksi näyttämö.
Tällaista yksipuolista kommentointia ja kehysten rakentelua koko ”Immos-kohu”. Eniten vituttaa mustavalkoisuus sekä perustelematon ”ei mulla muuta” kommentointi.
Kohu-souffléen kohottelu ja järkevän keskustelun nollaus lienee ainoa agenda. Toistaiseksi hyvin vähän järkeviä ja perusteltuja kannanottoja olen löytänyt unelmahöttöjengiltä.
Ilmoita asiaton viesti
No onpa yksi kirjoitus nyt saanut koko maan pomppimaan jytkyjalkaa. Henkilökohtaisesti en osaa kirjoitusta arvioida, kuin että jokseenkin oikealla asialla väärässä kontekstissa vahvasti menty. Vrt. eurooppalaisten päättäjien lausuntoja kulttuurien yhteensaattamisessa.
Mutta, puhuttaisiinpa mieluusti yhtä voimakkaasti siitä jokaisen tajuamasta mustasta aukosta, kuinka suomea ja suomalaisia odottaa 5-10 vuoden sisällä kreikan kohtalo. Melko vähän tehdään asioiden laitojen parantamiseksi, ja ilmeisesti turhankin moni on melko kännissä, joka armon päivä. Arvostelukykyhän semmoisessa tilassa heikkenee, ja työkykykin murenee.
Ei mulla muuta, kuten joku jo sanoikin ;D
Ilmoita asiaton viesti
“Lastenlaulu ”Lenin-setä asuu Venäjällä” on hirveä – se on
tehty tosissaan, ei parodiaksi.”
Tuo olikin täysin uusi laulukappale minulle. Piti tietenkin käydä kuuntelemassa Youtubessa, ja vielä katsoa laulun sanatkin lävitse.
Laulu kertoo siis Leninistä ja entisestä Vietnamin kommunistijohtajasta Ho Tsi Minhistä. Siltikään en saa nimenomaan laulun osalta tuollaista kauheuden fiilistä päälle.
Vietnamilaisethan eivät käyneet 20 v. kestänyttä sotaansa kommunistisen aatteen tai kommunismin puolesta. Heille kyse oli maan, eli Vietnamin itsenäisyystaistelusta. Alun perin siis sotaa siirtomaaisäntä Ranskaa ja myös 1000-vuotista vihollista, Kiinan valtaa vastaan.
Tällä 1995 tehdyllä videolla tuo kyseinen asia selvisi myös USA:n pommituksista vastanneelle entiselle puolustusministeri Robert Mc Namaralle, kohdassa 00:29… 02:40.
Suomen itsenäisyydestä taistelemiset muistaen, tuohon vietnamilaisten asiaan ei ole kovin vaikeata samaistua.
Ehkä siitä syystä tuo korni, alun perin Vietnamista tullut lastenlaulun lällätys, menettelee kyllä sellaisenaan yhtenä historian palasena, ainakin minun korvaani.
Ilmoita asiaton viesti
Ei todellakaan menettele minun korvaani. Pienet suomalaiset lapset on pantu laulamaan naiivisti ylistäen Leniniä kuin Jeesusta konsanaan.
Ilmoita asiaton viesti
Tuo on kuitenkin historiallista tosiasiaa, eli sikäli sen aikaista yleistä totuutta. Samalla lailla kuin Maailmanrauha -patsas, vuodelta 1990.
Molemmat olisi tietenkin helpointa nykäistä alas, kuskata sulattamoon. Unohtaa ne, joidenkin muiden korneina virhearviointeina. Tuolloin ne kuitenkin olivat tuon hetken oikeiksi katsotut totuudet.
Nyt on tämän hetkiset, vuoden 2015 yhdet totuudet. Kuinka kauan nämä nykyiset tulevat kestämään aikaa?
Ilmoita asiaton viesti
Suomi ei sentään ollut kommunistinen maa vaikka taistolaiset saivatkin mellastaa vapaasti jopa yhteiskunnan tuella. Kun lapsia valjastetaan väkivaltaisen poliittisen liikkeen airueiksi, niin en näe siinä mitään puolusteltavaa.
Ilmoita asiaton viesti
”Kun lapsia valjastetaan väkivaltaisen poliittisen
liikkeen airueiksi, niin en näe siinä mitään puolusteltavaa.”
Mutta kuka valjasti silloin ja valjastaa nyt, ja miksi? Neuvostoliitto tuskin kävi kouluissa saakka sanelemassa että Suomessa lasten pitää laulaa Lenin -lauluja. Niin vain haluttiin meillä tehdä.
Ihan itse täällä yleisen mielipiteen ohjaamina niin päätettiin toimia. Itse ne patsaatkin vastaanotettiin ja pystytettiin. Yleinen todellisuus oli silloin sellainen.
Oli useita vuosikymmeniä, ennen kuin silmät lopulta uskallettiin avata.
Ilmoita asiaton viesti
Taistolaiset saivat monenlaista tukea Neuvostoliitosta, ennen kaikkea taloudellista. Mutta miltei yhtä oleellista oli poliittinen tuki, joka takasi sen, että muutoin parlamentaarisen demokratian maassa ei taistolaisten suhteetonta ylivaltaa uskallettu avoimesti vastustaa kaikkialla, missä olisi ollut aihe. Se oli kuin välttämätön paha syöpäsolu, joka sai vapaasti levittää lonkeroitaan ja valheellisen propagandansa tuloksena viekoitella pahaa-aavistamattomia keskenkasvuisia kansalaisia syövereihinsä.
Kyseinen laulava lapsikuoro oli koostunut pääasiassa pioneerilapsista, joiden vanhemmat olivat taistolaisia kulttuuripersoonia, näyttelijöitä, kirjailijoita, toimittajia, laulajia, j.n.e.
Tämä liittyy blogin aiheeseen vain mutkan kautta, mutta kun kerran sukeutui pintaan, niin pukkasin nyt tämänkin kommentin muistuttaakseni siitä, että toivottavasti Suomi ei enää koskaan sorru samanlaisten demagogisten yhden totuuden väkivaltaliikkeiden vietäväksi.
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos
Ilmoita asiaton viesti
Kasvatan kohta Breivik-parran ellei blogisti lakkaa vitsailemasta ja tunge niitä jäitä sinne tiukkaan pipoonsa 😉
http://petterihiienkoski.puheenvuoro.uusisuomi.fi/…
Ilmoita asiaton viesti
Immonen on natsi, mutta Perikato-Hitler-meemit ovat oikeasti hauskoja ja niille saa nauraa. Minusta ne ovat tosi hauskoja, ja omaa vähemmistöryhmäänihän siis listittiin Natsi-Saksassa ihan ensimmäisenä.
Siinähän siis itsensä todella vakavasti ottava natsidiktaattori pimahtaa jostain täysin banaalista asiasta, jolloin myös se hänen Kolmannen Valtakuntansa romahtaminen — siis hänen omasta perspektiivistään maailman kaatuminen — saa huvittavia piirteitä. Se on kaikkien fanaatikkojen humoristista kampittamista.
Ilmoita asiaton viesti
Meinasin kirjoittaa samanmoisen viestin. Immonen on natsi, mutta Perikadon osalta Niklaksen pitäisi kyllä reippaasti löysentää pipoa. Ymmärtäisin tuohtumuksen, jos vaikka jostain historiallisesta julmuuksia todentavasta natsidokumentista tehtäisiin vastaavia mutta tuo nyt on löyhästi tosiasioihin perustuva draamaelokuva. Minusta oli ja on edelleen hienoa että saksalaiset uskalsivat sellaisen tehdä vuosikymmen sitten ja katsoa menneisyyttä silmiin.
Lasten suusta myös tuo ”Lenin-setä asuu Venäjällä” kuulostaisi kauhealta, mutta historiaa opiskelevien porukoissa tuota lauletaan ahkerasti. Kappalehan kuvastaa taistolaisten suorittamaa aivopesua aidoimmillaan, ja mielestäni olisi hyvä että ihmisiä näillä menneillä propagandakappaleilla saataisiin ymmärtämään kuinka sekaisin aatteesta pahimmat taistolaiset ja heidän agitaattorinsa olivat. Edelleenkin vasemmiston, anarkistien ja osin vihreiden (myös demarien historiallisesta painolastista) samaa skeidaa löytyy kasoittain.
Ilmoita asiaton viesti
Immosen katumattomuus johtaa hänet omaan tai sen natsitervehdysveturinkuljettajan ryhmään. Vaikka maahanmuuttoasiat ovat eräiltä osin vastoin Suomen valtion etua, ei kellään ole syytä oikeuttaa Immosen retoriikkaa. Fiksulta mieheltä odottaisi jonkinlaista itsekritiikkiä ja tilannetajua. Veikkaan, että Immosen lomaillessa etelässä hänet erotetaan perussuomalaisista, ainakin eduskuntaryhmästä. Asiahan ei minulle kuulu, mutta tulin katsomaan tänne US:n lukijoiden kommentteja. Demokratialla on tapansa toimia. Aika murheellinen päivä perussuomalaisille.
Ilmoita asiaton viesti
KIITOS KOMMENTOINNISTA.
Yritän tässä pari muistutusta pistää ja yritän olla rauhallinen samaan aikaan.
Tänään Helsingin kansalaistorilla tai missään muuallakaan ei ollut hauskaa tapahtumaa. Tiistaina 28.7. Suomessa järjestetyt mielenosoitukset olivat kamalia tapauksia, koska ne piti järjestää. Kunnioitan ja kiitän jokaista, joka osallistui mielenilmaukseen. Mutta asia on sen verran vakava, ettei se mikään kiva perhejuhla voi eikä saa olla.
Suomessa on natsiretoriikkaa ja julkista ja peiteltyä ja huomaamatonta ja tahatonta natsi- ja rasisimiretoriikkaa joka päivä liikaa. Me yhdessä siihe syyllistymme.
Tärkeää on se, että kukaan meistä ei ryhdy tulkitsemaan lakia ilman sitä varten annettua valtakirjaa. Tasavallassa on riippumaton tuomioistuin ja siinä istuimessa ammattituomarit. Jos tuomari on väärässä, päätöksestä voi valittaa. Mutta meidän amatöörien ei tule tulkita lakia niin kuin me sen luemme.
Ei Immosta tai perussuomlaisia tarvitse vastustaa mielenosoituksessa. Vaaleissa voi vaikuttaa, jos haluaa. Asiat ovat hyvin, jos Suomessa osoitettiin tänään mieltä natsiretoriikkaa ja rotuoppia vastaan. Asiat ovat huonosti, jos tänään kokoonnuttiin perhetapahtumaan. Jos kansanedustaja pääsee läpi olankohautuksella natsiretoriikastaan, isänmaa on vaarassa.
Tämä on hyvin surullinen päivä. Kiitos mielenosoitukseen osallistuneille.
Ilmoita asiaton viesti
”Suomessa on natsiretoriikkaa ja julkista ja peiteltyä ja huomaamatonta ja tahatonta natsi- ja rasisimiretoriikkaa joka päivä liikaa. Me yhdessä siihe syyllistymme.”
Olisiko tuo viimeinen lause hiukan liian perusteeton kädenojennus niille tahoille, jotka siihen todellisuudessa syyllistyvät? Rasismin vastaisuudessahan on ennen kaikkea kyse kollektiivisen vastuun kieltämisestä.
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos Niklas – sinustahan alkaa oikein tykätä!
Älä huoli ei pääse jos se on yhdestä Hirvimäestä kiinni (josta kuullaan vielä jatkossakin enenevissä määrin, pois alta Immoset). Nyt kuitenkin annan Olli Immosen olla – jäämme seuraamaan tilannetta.
Olen vain ihminen ja kuvittelen Olli immosenkin olevan
Nämä kolmessa vuorokaudessa nyt piisaavat –
http://petrihirvimki.puheenvuoro.uusisuomi.fi/1989…
http://petrihirvimki.puheenvuoro.uusisuomi.fi/1990…
http://petrihirvimki.puheenvuoro.uusisuomi.fi/1990…
Kenties persujen emme anna olla – syyn taidat tietää… katsotaan…
***
SISÄINEN TURVALLISUUS
a) että homma pelaa on kovasti innovoitu – http://www.ambrosia.fi/images/eliikeagenda2015.pdf
b) laajennus – Olli Immonen oli minulle huikea oppitunti siitä miten jatkossa fokusoin ihmisyyteen liittyviä juttuja, (jotka tässä myös sisäistä turvallisuutta) – natsismi, hittolainen… onhan sitä, herätys Petri Hirvimäki
Isänmaalllisuutta minulle!
ULKOINEN TURVALLISUUS – NATO
Sitten on Suomen ulkoinen turvallisuus – suomettuminen vanha tuttu. Sitten olen törmännyt myös tähän – IPUtinismiin niin kuin sitä itse olenalkanut kutsumaan.
http://petrihirvimki.puheenvuoro.uusisuomi.fi/1969…
Isänmaallisuutta minulle.
—> http://unitaskansanliike.net
—> https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/1339
(olisin halunnut suomen Natoon silloin kun Porkkalasta viimeinen neukkusotilas lähti)
MIKÄ PARASTA kaikki em. asiat liittyvät suoraan toinen toisiinsa.
***
Oletko vielä mukana… 😉
Ilmoita asiaton viesti
Kyllä se on hyvinkin nähtävissä natsihenkisessä kontekstissa, kun vain viitsii vähän taustoittaa asiaa Immosen ihan ikiomilla tekemisillä.
http://kalevikamarainen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/1…
Eikä se teksti paljon tästä puutu tunnelmaltaan, vaikka ei yksi yhteen menekään:
”Wir alle, Kinder unseres Volkes, zusammengeschweißt mit dem Volke in der größten Schicksalsstunde unserer nationalen Geschichte, wir geloben euch, wir geloben der Front, und wir geloben dem Führer, daß wir die Heimat zu einem Willensblock zusammenschweißen wollen, auf den sich der Führer und seine kämpfenden Soldaten unbedingt und blindlings verlassen können. Wir verpflichten uns, in unserem Leben und Arbeiten alles zu tun, was zum Siege nötig ist. Unsere Herzen wollen wir erfüllen mit jener politischen Leidenschaft, die uns immer in den großen Kampfzeiten der Partei und des Staates wie ein ewig brennendes Feuer verzehrte. Nie wollen wir in diesem Kriege jener falschen und scheinheiligen Objektivitätsduselei verfallen, der die deutsche Nation in ihrer Geschichte schon so viel Unglück zu verdanken hat.”
http://www.1000dokumente.de/index.html/index.html?…
http://www.verkkouutiset.fi/politiikka/immonen%20f…
Terveisin Kalevi Kämäräinen
Ilmoita asiaton viesti
Tämän verran olen mielipidettäni lukinnut: ”Johtopäätös: miten kenellekään voi tulla yllätyksenä, että flirttailu tällaisilla asioilla nostattaa vähintäänkin kulmakarvoja? Eikö puoluejohtaja Timo Soini todellakaan kykene käyttämään luutaa?”
http://kalevikamarainen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/1…
Paljastakoon Immonen oikeat kasvonsa, niin päästään kaikki tässä eteen päin.
Terveisin Kalevi Kämäräinen
Ilmoita asiaton viesti
Ne jotka lähtökohtaisesti uskovat KAIKKIEN persujen natsiuteen, ovat uskoneet siihen jo vaikka kuinka kauan. Viime vaalien aikana sai Facebookkini vihervassarisiiven näkemyksistä ihmetellä, kuinka jopa keskustalaiset ovat natseja jotka pitää viedä pakkohoitoon.
Tyypillisen persun kansalliskonservatismi on demokratian mielessä ok. Heillä on tässä mielessä oikeus olla edustettuja ja mahdollisesti väärässä ja myös olla ns. historian väärällä puolella. Heitä voisi ehkä sosiaalikonservatismin mielessä verrata kristillisdemokraatteihin. Populistipuolueena heillä on tärkeä funktio sen varmistamisessa, että demokratia on legitiimi siten ettei siitä tule kansasta eriytyneen eliitin automaatti.
Mutta jotta tuota näkemystä voi mitenkään puolustaa, niin sitten pitää kyllä myös hyväksyä se ikävä puoli että persut näköjään ovat se puolue johon kuuluu tämä ihan oikeasti natsahtava siipi, ja se pitää jossain vaiheessa tunnistaa. Raja menee mielestäni näiden Immos-hahmojen kohdalla.
Ymmärrän että olet luonteeltasi teoreetikko kuten minäkin ja tykkäät vääntää, mutta ei siinä ole mitään häpeää sanoa että joku kuulostaa ihan oikeasti fasistilta — ei siihen juuri ole tosiasiallisesti ole ollut aiemmin kansanedustajatasolla aihetta.
Kieltämättä mielessäni uudelleenkirjoitin Immosen postauksen ”taistelu yhtenäisen ruotsinkielisen Pohjolan puolesta”-hengessä, eikä se paljon Höblästä eronnut. Mutta ei se Immosta puolusta 🙂
Ilmoita asiaton viesti
Itseltäni menee yli hilseen… Miten tällaisen ”uudehkon” ismin vastustaminen saa Suomessa poliittisen kentän, median ja kansalaisyhteiskunnan näin takajaloilleen. Kun otin tästä ismistä selvää, niin Wikipedian mukaan multikulturalismin vaihtoehto on esim. sulauttamis- ja kotouttamispolitiikka. Miksei näiden vaihtoehtojen kannattaminen olisi poliittisesti korrektia? https://fi.wikipedia.org/wiki/Monikulttuurisuus
Retoriikkakysymys on hankalampi kun en ole enkä aio natsikirjallisuuteen perehtyä, mutta aika puskista itselleni tulee kuinka moni sen Suomessa tuntee niinkin hyvin, että tunnistaa tämän kansanedustajan sitä käyttävän.
Itselleni tästä retoriikasta tulee mieleen paremminkin Bob Marley sota- ja taistelijaretoriikkoineen…
”Get up, stand up, don’t give up the fight”, ”Buffalo soldier, dreadlock rasta”
Ilmoita asiaton viesti
Kaius – hyvä on että on reagoitu! Mun ajatuksia täällä miksi omalta osaltani –
http://petrihirvimki.puheenvuoro.uusisuomi.fi/1990…
(avautuu suoraan ko. kommenttiin, odota hetki)
Ilmoita asiaton viesti
Öh, nuo Hirvimäen kymmenet ellei sadat linkkaukset omiin blogeihinsa alkavat olla yhtä ärsyttäviä kuin konsanaan Immonen.
Ilmoita asiaton viesti
O. Immonen sai nimensä arvostettuun Neue Zuercher Zeitungiin, saavutus sekin:
http://www.nzz.ch/international/europa/traeume-und…
Ilmoita asiaton viesti
Niklas mietti ”Miten tämä mielipuoli sai koko maailman palamaan?”
Kai tämä ihmiskunta on tungettu huonostirakennetun ralliauton sisään.
Kun riittävällä vauhdilla tullaan mutkaan heitetään ensin vastaheitto. Perä luisuun (vaikkapa maahanmuuttajamyönteiseen suuntaan) jota sitten korjataan hallitulla tai hallitsemattomalla luisulla (maahanmuuttaja kriittiseen suuntaan).
Osaavin kuski (se jolla on eniten kannattajia) voittaa kisan?
Nämä heitot suuntaan tai toiseen ovat kuin kansanmielen heilahtelua, jossa eri kuskit määräävät kulloisenkin suunnan. Joskus ”shit happen” ja mennään metsään niin kuin Hitler:lle kävi. Tosin niin kävi kyydissä istujillekin.
Hitler luuli voittavansa mutta kuitenkin hävisi viimekisan.
Ilmoita asiaton viesti
Rauhansopimuksen sisältävät sodan siemenet. Nöyryytys sisältää uhon siemenet. Katso Venäjää, Putin puhuu ja toimii kuin Hitler voimatta asialle mitään, hän unelmoi aivan toisenlaisesta Venäjästä 15-v sitten, mutta siitä huolimatta on rakentanut fasistisen diktatuurin.
Lenin unelmoi oikeudenmukaisuudesta. Stalinista piti tulla pappi, kielsi kirkot.
Keskitysleirit ja juutalaisten vaino EI ollut Hitlerin keksintöä eikä varmaankaan edes kovinkaan korkealla tehtävälistalla, koko ajatus ja toteutuksen malli, siis työleirit ja getot, on suoraan Martti Lutherin kynästä viidensadan vuoden takaa. Eli suomalaista ja saksalaista kulttuuriperintöä perinteisimmillään.
Herlin huutaa jostain natsiretoriikasta, mitäpä jos kääntäisi katseen todellisuuteen.
Hitler oli aikansa tuote, olisi voinut olla hullumpi tai vielä vaarallisempi. Hitler olisi pitänyt pysäyttää, mutta se olisi johtanut siihen että Saksa olisi voittanut sekä sodan että rauhan. Tosin se olisi ollut itä-Euroopalle parempi kuin Venäjän voitto. Mekin olisimme osa kolmatta valtakuntaa yhdistynyttä Eurooppaa, yhteistä rahaa, etc. Seteleissä vaan olisi hakaristi tähtien sijaan..
Ilmoita asiaton viesti
Näin Jani Pulkki natsi-Saksan mahdollisesta voitosta toisessa maailmansodassa: ”Tosin se olisi ollut itä-Euroopalle parempi kuin Venäjän voitto. Mekin olisimme osa kolmatta valtakuntaa yhdistynyttä Eurooppaa, yhteistä rahaa, etc. Seteleissä vaan olisi hakaristi tähtien sijaan.”
Olen eri mieltä tästä. Olen myös hieman hämmästynyt.
Ilmoita asiaton viesti
No, Hitlerin opponentit korostivat eri asioita. Toisaalta luulen että Hitlerin, ja parin muunkin, sen aikainen kajahtaneisuus johtui päivittäisestä metan, kofeiinin etc piikittämisestä. Ihmisistä tuli vainojarhaisia suuruudenhulluja ihan jo lääkäreiden ”ansiosta”.
Loppu oli provosoiva rinnastus, mutta kait se periaattessa mahdollista olisi ollut.
Eugeneniikka oli aikansa tiedättä, sitä epäilivät varmaan samat tieteenkieltäjä kreatonistit kuin tänä päivänä AGW-skeptikot.
Venäjä tuhosi taloutta ja ihmisiä surutta ”aatteen” nimissä, on vaikea uskoa että Saksan kansa olisi hyväksynyt edes holokaustia mikäli olisivat tienneet ja uskoneet. Ei edes Hitlerin sisar voinut uskoa veljensä suunnitelleen holokaustia, vaikkeivat juuri tekemisissä olleetkaan.
Ilmoita asiaton viesti
Natsien rotuopissa olimme toiseksi alimmalla tasolla, joten olisimme joko orjia tai tuhkaa
Ilmoita asiaton viesti
Mihin tuon ”tiedon” perustat? Kyllä pohjoiset rodut olivat natsiluokituksessa hyvin korkealla tasolla. Slaavit olivat aika lähellä pohjamutia, mutta varsinaisiin alempiin rotuihin kuuluivat juutalaiset, mustalaiset, afrikkalaiset ja ruskean päärodun edustajat.
Ilmoita asiaton viesti
Niklas Herlin kirjoitti:
”Kun verkkolehti Uuden Suomen toimituksessa pannaan pahimpia reuhaajia kuriin, saan kustantajan ominaisuudessa sähköposteja, joissa Uuden Suomen toimitusta rinnastetaan Pohjois-Korean tai jo kaatuneen Neuvostoliiton sensuuriviranomaisiin.”
”En suutu reklamaatioista. En Uuteen Suomeen kohdistuvista tai muihin medioihin edes virheellisesti kohdistuvista. Mutta suutun kun ”ihan läpällä” meitä sananvapauden puolesta toimivia verrataan kansanmurhaajiin ja oikeisiin diktaattoreihin.”
Voin kuvitella, millaista moskaa tällaisen keskustelun yhteydessä blogipalstoille pyrkii. Hyvin olette selvinneet. Asiaa on päästy valaisemaan eri suunnilta. Tärkeitä aspekteja ei ole jäänyt pimentoon. Ala-arvoisimmat muotoilut on siirretty mappi-Ö:hön.
Nyt on syytä jännittää, miten ulkoministeri Timo Soini selviää tästä liemestä.
Ilmoita asiaton viesti
Rauhoittukaa ja vetäkää syvään henkeä!!
Olli Immonen on ilmoittanut suomeksi mitä hän kirjoitti:
”Vastustan monikulttuurisuuden ääri-ilmiöitä poliittisin keinoin, enkä hyväksy mitään väkivaltaa”.
Tämä nyt oli muutenkin selvä muille, paitsi joillekin mielikuvitusrikkaille.
Ilmoita asiaton viesti
Milloin rasismin vastustajat tuomitsevat freudenthalistit eli Freudenthal-ANSIO-mitallia kantavat julkisuuden henkilöt ?
Milloin RKP pyytää julkisesti anteeksi jakamiaan rasistisia mitalleja ?
PS Kuka, rasismin vastustaja, selvittää Johannes Jääskeläisen murhan ja sen syyn ?
Ilmoita asiaton viesti